July 9, 2020

Fakultet

Informacije iz svih područja

Prirodni probiotici za borbu s probavnim tegobama

Svatko od nas je barem jednom u životu patio zbog loše probave. Dugotrajna izloženost velikoj količini stresa, loša prehrana i antibiotici uvelike mogu utjecati na našu probavu te nam uz već postojeće probleme zadati nove glavobolje, a najčešće bolove u trbuhu. 

Upravo da bi se izbjegle takve situacije preporuča se redovno unošenje prirodnih probiotika kroz prehranu. Održavanje zdravlja trbuha mnogo je lakše ako znate na koje načine prirodnim putem možete unijeti probiotike natrag u svoj organizam.

Učinkovita pomoć organizmu

Prirodni probiotici su mikroorganizmi koji žive u našem probavnom traktu i pomažu nam u održavanju njegovog zdravlja te razgradnji hrane. Na njihov broj u našem sustavu uvelike mogu utjecati: 

  • veliki stres
  • loša prehrana
  •  antibiotici 

Smanjen broj probiotika u probavi pak može utjecati na mnoge želučane probleme i probleme s probavom. Upravo radi toga, važno je kroz svakodnevnu prehranu unositi probiotike u organizam!

Probiotici u hrani

Prirodni probiotici se u velikim količinama mogu pronaći u mnogim namirnicama koje svakodnevno konzumiramo. Mliječni proizvodi poput kefira i jogurta odlična su opcija ako ne znate otkuda biste krenuli. Treba izbjegavati jogurte s mnogo šećera ili dodatcima poput voća te se radije odlučiti za prirodne opcije sa što manje dodataka – ili pak jogurte dodatno obogaćene probioticima.

Kiseli krastavci ukiseljeni u slanoj vodi putem vlastitih bakterija također su odličan izvor prirodnih probiotika koji imate pri ruci ako si sami radite zimnicu, a tu je i kiselo zelje koje je također puno prirodnih probiotika. Tamna čokolada s barem 70% kakaa također vam može biti od velike pomoći, dok valja spomenuti i zelene masline čuvane u slanoj vodi.

Strane kuhinje pune prirodnih probiotika

Volite li isprobavati nove stvari, onda će vas svakako oduševiti činjenica da se i u mnogim specijalitetima strane kuhinje mogu pronaći prirodni probiotici. Kombucha, fermentirani zaslađeni čaj pun je prirodnih probiotika. Iako je podrijetlom iz Kine, lako ga je pripremiti kod kuće. 

Japanski začin miso, koji se radi od fermentiranih klica soje također je odličan izvor, kao i korejska verzija kiselog zelja, kimchi, koje se miješa s raznim povrćem poput češnjaka i đumbira, koje mu dodaju dodatnu hranjivu vrijednost. Tempeh je još jedna namirnica od fermentirane soje koja, osim što sadrži prirodne probiotike, također sadrži i visok udio proteina.

U toj kategoriji: